onsdag 20 maj 2015

Anonyma påhopp...

Man vet egentligen inte om man skall skratta eller gråta...

Varje vecka ramlar det in kommentarer i min blogg, vilket jag ju eftersträvar och vill ha - en debatt är alltid eftersträvansvärd, men jag säger ju tydligt i min blogg att anonyma inlägg INTE läggs ut.

Ändå ramlar ett antal sådana in som endera förmodligen är för hårda för att skribenten skall våga lägga ut sitt namn, eller som är direkta påhopp på mig, på företeelser, på grupper i samhället eller rent av på helt andra människor än mig själv.

Jag välkomnar kritik eller mothugg på min egna politik och mina egna inlägg likaväl som jag gör det i vitt skilda ämnen - men vågar man inte stå för det med sitt namn så har man inget att hämta i min blogg...

Befinner mig idag i ett soligt Stockholm på möte kring Folkhögskolorna och senare under dagen på möte med (S)-kamrater i Sveriges Kommuner och Landsting. I en paus kan jag konstatera att det den senaste veckan ramlat in både kommentarer kring mina inlägg - och det är bra, men även inlägg om invandring, flyktingar, tiggare, homosexuella, regeringen, socialdemokraterna, kultur, vård, skatt och lite annat - inte en enda kommentar är undertecknad med namn....

Synd, eftersom inläggen hade kunnat skapa debatt även om den del hade behöva friseras i innehåll och ordval....

Jag funderar vidare på kommande blogginlägg och ämnen att beröra med förhoppningen att jag skall få kommentarsinlägg som vågar underteckna med namn, men som också till innehåll utelämnar personangrepp och rasistiska inlägg....

Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar