söndag 18 november 2012

Många vill kommentera på min Blogg...


Det känns både kul och ibland nervöst med inskickade kommentarer på min Blogg. Ibland kommer goda idéer, ibland glada påhejningar - men också kritik och arga kommentarer.

Det händer tom att vissa kommentarer handlar om elaka påhopp på andra än mig.

För det mesta är det dock kommentarer som skulle kunna skapa en bra debatt eller tom tillföra diskussionen nytt bränsle.

Tyvärr är det allt för ofta kommentarer som lämnas som saknar avsändare eller som är anonyma. Jag är tydlig i min blogg att anonyma kommentarer INTE publiceras och därför går vi tyvärr ofta miste om just dessa bra ”bränsleinlägg” i debatten.

Ibland är kommentarerna så grova att jag inser att skribenten inte vågar eller ens skulle vilja avslöja sig med namn - sådana kommentarer skulle i och förs sig aldrig släppas fram i alla fall.

Men i de flesta fall är det bra frågor, bra idéer och bra inlägg som jag skulle vilja publicera - stå för din sak och våga skriva under ditt inlägg eller din kommentar med namn istället för med anonym signatur. Då kommer vi att få en bra och spänstig debatt.

För den av er som av någon anledning inte törs vara offentlig, så är det det helt OK att maila eller ringa mig om du har frågor eller funderingar - jag vill mer än gärna jobba med dig för att utveckla politiken!

Vi hörs och syns!

Robert Uitto
robert@uitto.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar