tisdag 25 september 2012

"I natt gick jorden under..."


Två meningar in på den nya skivan och jag är åter såld  - Peter LeMarc har gjort det igen! 
Självutlämnande, finstämd och med texter som får mig att lyssna, lyssna och lyssna igen.

För mig blir det automatiskt ett politiskt budskap, ett statement - men utan att vara krävande och egoistiskt.

Det handlar om känslan av här och nu, men också om tankar som faller tillbaka och hämtar upp minnen.

Peter LeMarc är eller har varit sjuk och visst kan man andas detta i hans texter som hel tiden är både eftertänksamma, men också omtänksamma.

Ändå är sjukdomen inget man behöver känna till för att komma i stämning - det ger bara en ytterligare dimension till hans ord och musik....

”Du är ett skadeskjutet djur
Men alla säger att Du haft tur
Du undrar bara hur
Som en stympad, skamlig hund
Det gick så fort, bara en stund
Allt föll ihoppå en sekund’På ett enda ögonblick
Blev det här livet som du fick”

I nästa sekund tänds hoppet och Peter LeMarc gör mig åter fylld av livsglädje genom sin musik och sina texter.

Peter - den var efterlängtad av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar