tisdag 15 november 2011

Ibland blir man rent ut sagt besviken och ledsen i poltiken...

Att vissa förtroendevalda ställer egen PR och prestige före överenskommelser i politiskt viktiga frågor har jag nu blivit varse. Långt före ett beslut i Landstingsfullmäktige idag, går en av de övriga partiernas gruppledare ut i media för att vara först, ta äran i en fråga och komma före. Trots att vi gjort en gemensam överenskommelse om att vi skulle ta en helt annan ordning...

Nu blir det istället förvirrande och jag får sms, samtal och mail som oroar - allt beroende på prestigen hos denna gruppledare i Alliansen.

Visst är det en politisk motståndare, men vissa frågor måste vi lösa gemensamt för att exempelvis länet skall vinna på det!

Jag är ledsen, besviken och faktiskt lite förvånad. Dock har jag lärt mig att aldrig mer försöka lösa något för länet med denna politiker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar