När mängder av passagerare väntar i ovisshet, utan godtagbar information om hur deras tåg kommer att gå finns det all anledning att vara irriterad.
Självklart förstår vi problematiken med inställda tåg beroende på elavbrott, omkullblåsta träd osv. Så länge som informationen fungerar och man som passagerare hålls underrättad kan det fungera, men när det tystnar, när informationen uteblir och svaren ekar tomma blir irritationen stor.
- Då, mitt i allt kaos går SJ:s informationschef ut och meddelar att han är less på alla som klagar , stormens verkan är färdigdiskuterad för honom och alla som påstår att de inte fått information ska inte förvänta sig något mer från SJ eftersom det är de som hört illa och inte fattat. Han har inte lust längre att förklara och anser att stormen är uttjatad... Folk får finna sig i läget och mer information behövs inte - fast någon sådan egentligen aldrig utgått i många fall...
Hans uttalande är inte acceptabelt hur trött han än är på läget !
Byt ut honom omgående för att förhindra att SJ:s anseende svärtas ytterligare. - Det klarar inte SJ just nu!
Gift tvåbarnsfar med intresse för politik. Socialdemokrat. Regionpolitiker med ansvar över bla kulturpolitiken och folkbildningsfrågor i Region Jämtland Härjedalen. Orättvisor gör mig arg och arbetet med regional utveckling och kultur inspirerar mig eftersom det kan ge större chanser till välfärdsbygge och rättvis fördelning av vård, skola och omsorg. KOMMENTERA GÄRNA I MIN BLOGG (Längst ned efter varje inlägg - klicka på inga kommentarer/kommentarer), men ANONYMA kommentarer publiceras inte.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar